12e Jaarcongres Brede School

11 april 2017

Adresgegevens
Vul in het bovenstaande veld uw email ter controle opnieuw in.
Deelsessies

Selecteer uw keuze(s) indien u wenst deel te nemen aan een deelcongres of workshop:

Eerste deelsessie ronde:

Tweede deelsessie ronde:


Voor het geval dat bovenstaande sessies reeds volgeboekt zijn of in dezelfde ronde vallen, kunt u hier alternatieven opgeven:

Eerste deelsessie ronde:

Tweede deelsessie ronde:


Factuurgegevens


Wilt u de factuur digitaal ontvangen? Vul dan hieronder een e-mailadres in.


U kunt hieronder een factuuradres invullen indien deze afwijkt van bovenstaand adres.

Aanvullend - korting Wanneer u gebruik wilt maken van een korting, dient u dit bij aanmelding zelf aan te vinken en/of de kortingscode in te voeren. De voorwaarde voor meerpersoonskorting is dat het factuuradres voor alle deelnemers van de organisatie/instelling gelijk is. Ten behoeve van studentenkorting ontvangen wij graag binnen een week een goed leesbare scan/kopie van uw studentenpas op office@logacom.nl.
Met terugwerkende kracht worden er geen kortingen verwerkt.


Ik wens gebruik te maken van de volgende kortingsregeling:

Indien u over een kortingscode of abonneenummer beschikt, dan kunt u het hier invullen. Bij gebruik van abonneekorting is vermelden van abonneenummer verplicht, zonder abonneenummer wordt de korting niet verwerkt.


Aanvullend - accreditatie

Wilt u gebruikmaken van accreditatie? Vul dan hier uw gegevens in zodat wij uw presentie kunnen verwerken.


Eventuele aanvullende opmerkingen of informatie (zoals voedselallergieën):


Wilt u nog iemand aanmelden klik dan op Volgende Aanmelding.

Om uw aanmelding(en) te voltooien, klik op de Aanmelden knop.

Deelcongressen/Workshops:
1. Feit of fictie?

1. Feit of fictie?

Klaartje Schüngel – SocialmediaIMPACT - specialist in mediawijsheid, social media en cyberpesten

2. Er bestaan geen luie kinderen….. Wat elke professional zou moeten weten

2. Er bestaan geen luie kinderen….. Wat elke professional zou moeten weten

Ron Baars, oprichter en trainer KIKI training & coaching.
Hester Lindner, oprichter en trainer KIKI training & coaching.

3. Leerkracht in Samenwerken: Netwerken rond brede scholen

3. Leerkracht in Samenwerken: Netwerken rond brede scholen

Dr. Jacqueline van Swet , lector, Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg (OSO).
Drs. Marianne den Otter, docent Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg (OSO).

4. Nut, noodzaak & meerwaarde van interdisciplinair samenwerken: delen van tops en tips voor morgen!

4. Nut, noodzaak & meerwaarde van interdisciplinair samenwerken: delen van tops en tips voor morgen!

Angèle van der Star MEL MEd, Schoolleider Vensterschool de Feniks te Groningen. Lid Taskforce Samenwerking Onderwijs en Kinderopvang 2016-2017.

5. Op Kindcentrum Olympia leren we van en met elkaar

5. Op Kindcentrum Olympia leren we van en met elkaar

Karin de Krom, leerkracht en teamcoördinator basisschool Olympia. Tevens adviseur projectbureau Thomas en Charles en ambassadeur VVE Gemeente Breda.
Margo Kerstens, initiatiefneemster Stichting Mees.

6. Het kinderplatform geeft kinderen een stem!

6. Het kinderplatform geeft kinderen een stem!

Suzanne Tuinman, kinderwerker, Travers Welzijn Zwolle. Elske Heinen, manager wijkwerk, Travers Welzijn Zwolle.

7. Versterking samenwerking professionals kinderopvang/primair onderwijs en professionals jeugdzorg

7. Versterking samenwerking professionals kinderopvang/primair onderwijs en professionals jeugdzorg

Voke de Boer, beleidsmedewerker gemeente Leeuwarden en professional jeugdzorg.
Irma Griffioen, beleidsmedewerker gemeente Leeuwarden en professional jeugdzorg
Marijke Schilperoord, beleidsmedewerker gemeente Leeuwarden en professional jeugdzorg.

8. Het 'rendement' van samenwerking tussen kinderopvang en jeugdhulp in Den Haag

8. Het 'rendement' van samenwerking tussen kinderopvang en jeugdhulp in Den Haag

Riëlette van Leuven, senior beleidsmedewerker Jeugdbeleid, Gemeente Den Haag.
Ingrid Hartgers, beleidsmedewerker Onderwijs, Gemeente Den Haag. Jane Fain, adviseur, Andersson Elffers Felix. Marielle Balledux, ontwikkelingspsycholoog en senior adviseur op gebied van preventie, NJi. Tevens programmaleider Alert4You.

9. Ambulante ondersteuning naar de scholen brengen; preventie versterken door in te spelen op vragen van leerkrachten

9. Ambulante ondersteuning naar de scholen brengen; preventie versterken door in te spelen op vragen van leerkrachten

Ir. Ingeborg Steenwinkel, beleidsmedewerker, Samenwerkingsverband PPO Rotterdam.
Jeanne van Berkel (mmi), zelfstandig proces-projectleider/adviseur, Jeanne van Berkel Advies, begeleiding en innovatie.

10. Werkend vanuit het kind komen tot samenwerking verder dan...

10. Werkend vanuit het kind komen tot samenwerking verder dan...

Anje Bechtel, directeur Educatief Centrum Theo Thijssen.
Irma Pieper, directeur Montessori kindcentrum de Plotter.

11. Onderwijs en Kinderopvang- samen in één gebouw. Hoe werkt dat nu?

11. Onderwijs en Kinderopvang- samen in één gebouw. Hoe werkt dat nu?

Marco van Zandwijk, kennismanager, Waarborgfonds & Kenniscentrum Ruimte-OK.

12. Samenwerken voor beter cultuuronderwijs!

12. Samenwerken voor beter cultuuronderwijs!

Dr. Karin Hoogeveen, senior-onderzoeker/adviseur Sardes.

13. De verdeling van kosten als testcase voor de samenwerking

13. De verdeling van kosten als testcase voor de samenwerking

Dr. Annelies Kassenberg, associate lector, Lectoraat Integraal Jeugdbeleid, Hanzehogeschool Groningen.
Doety de Vries MSc., onderzoeker, Lectoraat Integraal Jeugdbeleid, Hanzehogeschool Groningen.

14. Luisteren naar ouders loont!

14. Luisteren naar ouders loont!

Dr. Annelies Kassenberg, associate lector, Lectoraat Integraal Jeugdbeleid, Hanzehogeschool Groningen. Doety de Vries MSc., onderzoeker, Lectoraat Integraal Jeugdbeleid, Hanzehogeschool Groningen.

15. It takes two to tango

15. It takes two to tango

Dr. Frederik Smit, Research & Advies. Verricht voor gemeenten onderzoek naar inspraak en educatief partnerschap ouders en school. Begeleidt schoolbesturen en scholen bij het optimaliseren van de medezeggenschap.

16. Werken met het IJsselgroep IKC-model

16. Werken met het IJsselgroep IKC-model

Henkjan Kok, senior adviseur en procesbegeleider leerlingendaling Oost-Nederland. Werkzaam voor IJsselgroep educatieve dienstverlening en eigenaar van Retrain, bureau voor organisatie-ontwikkeling. Margareth Arnst, eigenaar van MAPD-advies, tevens werkzaam als procesbegeleider leerlingendaling in het Primair- en Voortgezet Onderwijs.

17. Alle puzzelstukjes van het IKC

17. Alle puzzelstukjes van het IKC

Lotte de Rooij, MSc., directeur projectbureau Thomas en Charles.

18. Gaat u mee op IKC reis?

18. Gaat u mee op IKC reis?

Judith Kuiten, onderwijskundige. Mede-eigenaar Kalsbeek & Kuiten Opleidingen.
Annet Kalsbeek, onderwijskundige. Mede-eigenaar Kalsbeek & Kuiten Opleidingen.

19. Gedoe komt er toch … bij vorming van een IKC

19. Gedoe komt er toch … bij vorming van een IKC

Marjoleine Jansen, werkzaam als Team- & Organisatiecoach vanuit Logocom. Zij begeleidt verandertrajecten vanuit het systeemdenken en helpt organisaties om zich verder te ontwikkelen.

20. Regie versterken op een brede school of kindcentrum! Hoe doet u dat?

20. Regie versterken op een brede school of kindcentrum! Hoe doet u dat?

Een integrale aanpak voor onderwijsleiders en begeleiders (deze sessie wordt alleen in de tweede deelsessieronde gegeven)
Drs. Elena Carmona van Loon, orthopedagoog-generalist, Carmona Ontwikkeling.

21. Samen in een bestuur of nog even niet?

21. Samen in een bestuur of nog even niet?

Mr. Jochem Streefkerk, onderwijsjurist, Van Doorne N.V.

22. Kapitein op het schip: leidinggeven aan een kindcentrum

22. Kapitein op het schip: leidinggeven aan een kindcentrum

Wim Dekkers, directeur, Kindcentrum Theresia, Eindhoven.
Tweede spreker wordt nader bekend gemaakt.

23. Uurtje vrije studie voor bezoek aan de informatiemarkt

23. Uurtje vrije studie voor bezoek aan de informatiemarkt

>> deze deelsessie is alleen te kiezen in ronde 1 <<