7e Jaarcongres Leve het jonge kind

6 november 2018

Adresgegevens
Vul in het bovenstaande veld uw email ter controle opnieuw in.
Deelsessies

Selecteer uw keuze(s) indien u wenst deel te nemen aan een deelcongres of workshop:

Eerste deelsessie ronde:

Tweede deelsessie ronde:


Voor het geval dat bovenstaande sessies reeds volgeboekt zijn of in dezelfde ronde vallen, kunt u hier alternatieven opgeven:

Eerste deelsessie ronde:

Tweede deelsessie ronde:


Als cadeau bij mijn congresinschrijving ontvang ik graag:

(stopt automatisch)


Factuurgegevens


U kunt hieronder een factuuradres invullen indien deze afwijkt van bovenstaand adres.
Let op: Indien uw werkgever het congres betaalt; vraag alstublieft het juiste factuuradres en eventuele kostenplaats of referentie op bij de administratie van uw organisatie.


Wilt u de factuur ook op een ander e-mailadres (bijvoorbeeld afdeling crediteuren@ of facturen@) ontvangen? Vul dan hieronder het e-mailadres in.

Aanvullend - korting Wanneer u gebruik wilt maken van een korting, dient u dit bij aanmelding zelf aan te vinken en/of de kortingscode in te voeren. De voorwaarde voor meerpersoonskorting is dat het factuuradres voor alle deelnemers van de organisatie/instelling gelijk is. Ten behoeve van studentenkorting ontvangen wij graag binnen een week een goed leesbare scan/kopie van uw studentenpas op office@logacom.nl.
Met terugwerkende kracht worden er geen kortingen verwerkt.


Ik wens gebruik te maken van de volgende kortingsregeling:

Indien u over een kortingscode of abonneenummer beschikt, dan kunt u het hier invullen. Bij gebruik van abonneekorting is vermelden van abonneenummer verplicht, zonder abonneenummer wordt de korting niet verwerkt.


Aanvullend - accreditatie

Wilt u gebruikmaken van accreditatie? Vul dan hier uw gegevens in zodat wij uw presentie kunnen verwerken indien accredtiatie is aangevraagd (niet voor alle bijeenkomsten wordt accreditatie aangevraagd, raadpleeg de website van het congres voor meer informatie).


Eventuele aanvullende opmerkingen of informatie (zoals medische dieetwensen):



Wilt u nog iemand aanmelden klik dan op Volgende Aanmelding.

Om uw aanmelding(en) te voltooien, klik op de Aanmelden knop.

Deelcongressen/Workshops:
1.Muziek is goed voor het brein: hoe geef je daar invulling aan?

1.Muziek is goed voor het brein: hoe geef je daar invulling aan?

Félice van der Sande, auteur ‘Muziekkwartier’, docent Muziek op Schoot, docent Muziek, Voorzitter Stichting Muziek op Schoot, muzikant, dirigent en arrangeur.

2. De Kinderopvangcoach

2. De Kinderopvangcoach

(Let op deze sessie is alleen beschikbaar in de eerste deelsessieronde)
Wilmie Colbers, hoofddocent De Kinderopvangcoach, eigenaar Colbers-advies voor training, coaching en advies in kinderopvang en onderwijs.
Susan van Asten, docent De Kinderopvangcoach, eigenaar ROMEcoaching.

3. Leve de klanken!

3. Leve de klanken!

Ellen van der Veen, spraak- en taalspecialist in het bao en s(b)o, logopedist en productontwikkelaar van het Programma Fonemisch Bewustzijn. Werkzaam in bao, sbo en so4 en werkzaam als cursusleider voor verbetering spraak- en taalonderwijs en fonemisch bewustzijn binnen het PO.

4.Uit de box denken; kwaliteitsbasis voor baby’s, ook buiten!

4.Uit de box denken; kwaliteitsbasis voor baby’s, ook buiten!

Dr. Dieuwke Hovinga, lector Natuur & Ontwikkeling Kind Hogeschool Leiden & Thomas More Hogeschool Rotterdam.
Janneke Hagenaar, jonge kind specialist, ontwikkelaar bij Bureau Hagenaar, bestuurslid Groen Cement.
Dieuwke en Janneke werken samen in het ZonMw-onderzoek “Versterken van de kwaliteit Groene

5. Peuters met TOS

5. Peuters met TOS

Drs. Astrid Kruythoff-Broekman, logopedist en onderzoeker, NSDSK. Drs. Marthe Wijs, gedragswetenschapper en coördinator vroegbehandeling, NSDSK.
Beide sprekers zijn gecertificeerde trainers van het Hanen programma ‘Taal leren met plezier’ (Learning Language and Loving It), dat sinds kort in Nederland door de NSDSK wordt aangeboden.

6. Gezonde ontwikkeling begint bij de mond

6. Gezonde ontwikkeling begint bij de mond

Marije Kaan, tandarts en PhD-kandidaat, Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam (ACTA).

7. Zin en onzin van digitale prentenboeken en apps

7. Zin en onzin van digitale prentenboeken en apps

Kees Broekhof, senior adviseur, Sardes.

8. Ontwikkeling bij kinderen zien en waarderen

8. Ontwikkeling bij kinderen zien en waarderen

Wilma van Esch, eigenaar, Projectcentrum Jonge Kind.

9. 'De Geit en zijn vriendjes'

9. 'De Geit en zijn vriendjes'

Drs. Peter Janssen, psycholoog en trainer, EFTweekend.

10. Gelukkige kinderen in een gelukkige klas

10. Gelukkige kinderen in een gelukkige klas

Charlotte Visch, directeur, Child & Youth Affairs. Opleider en ontwikkelaar.

11. ”Loose Parts", werk jij er al mee?

11. ”Loose Parts", werk jij er al mee?

Anneke Wijngaarden, trainer professionals en ontwikkelaar van de ouder-kind programma's Babyclub, Dreumesfun en Peutersteps bij het Jonge Kind Centrum.

12.Onderzoekend leren, de werkjes voorbij!

12.Onderzoekend leren, de werkjes voorbij!

Titia Sprey, beeldend kunstenaar en atelier pedagoog, Atelier in een Koffer.

13. Doelgericht hoekenspel

13. Doelgericht hoekenspel

(Let op deze sessie is alleen beschikbaar in de eerste deelsessieronde)
Aafke Bouwman, adviseur jonge kind en taal, CPS onderwijsontwikkeling en advies.
Ineke Bruning, adviseur rekenen, CPS onderwijsontwikkeling en advies.

14. Kennis geeft vrijheid om in te spelen op kinderen!

14. Kennis geeft vrijheid om in te spelen op kinderen!

Ingrid Nagtzaam en Anite van Oijen, eigenaren van HetKan!, professionalisering voor onderwijs en kinderopvang. Ontwikkelaars van SLIMbewegen, een motorisch programma voor de kinderopvang.

15. De kunst van kijken!

15. De kunst van kijken!

Anneleen Berger, groepsleerkracht groep 1/2, afgestudeerd AHK (bachelor of educational Arts), kunstenaar.

16. Toekomstbestendig onderwijs aan kleuters: Skillis in groep 1-2

16. Toekomstbestendig onderwijs aan kleuters: Skillis in groep 1-2

(Let op deze sessie is alleen beschikbaar in de eerste deelsessieronde)
Drs.Monique Jeurissen, innovatie- en organisatieadviseur, CED-Groep.
Anke Oomens, innovatie- en organisatieadviseur, CED-Groep

17.Schoolrijpheid onder de loep: de overgang van 2 naar 3

17.Schoolrijpheid onder de loep: de overgang van 2 naar 3

Louise Lichtendahl, onderwijsadviseur jonge kind, HCO/Bazalt.
Tanja Riebroek, onderwijsadviseur jonge kind, HCO/Bazalt.

18. Dansen: de ultieme verrijkte speel-leeromgeving

18. Dansen: de ultieme verrijkte speel-leeromgeving

Lenneke Gentle, ontwikkelaar Bewegend Leren voor Het Jonge Kind, Studio Swing.

19. Kinderen als onze leermeesters

19. Kinderen als onze leermeesters

Drs. Laura Jehle, MSc neuropsychologie, werkzaam in kunsteducatie voor het jonge kind, TOEVAL GEZOCHT.

20.Pedagogisch Leiderschap

20.Pedagogisch Leiderschap

Petra Janssen, pedagoog, RIJKT pedagogisch expertisecentrum Eindhoven.

21. Pedagogische Tact

21. Pedagogische Tact

(Let op deze sessie is alleen beschikbaar in de eerste deelsessieronde)
Anniek Verhagen, docent pedagogische Tact, Nivoz.

22.‘Nonstop kinderen’: Omgaan met kinderen die 24/7 je aandacht vragen

22.‘Nonstop kinderen’: Omgaan met kinderen die 24/7 je aandacht vragen

Daniëlle van der Heijden, verhalenschrijver, trainer & coach TA, auteur ‘Vertrouwen in je klas’.
Drs. Tamar Kopmels, docent, auteur, trainer & coach TA, auteur ‘Vertrouwen in je klas’.

23. Uurtje vrije studie voor bezoek aan de informatiemarkt

23. Uurtje vrije studie voor bezoek aan de informatiemarkt

(Let op deze sessie is alleen beschikbaar in de eerste deelsessieronde)
Deelnemers kiezen voor een extra uur om de informatiemarkt te bezoeken en om met innovators en entrepreneurs in gesprek te gaan.